CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 15, 2013

so typical!!

aku dpd kecik mmg asyik sakit ati dgn abg sepupu aku ni sorg!!
stiap kali jmpa..mst akan ada bnda yg dia ckp yg buat aku rasa sakit ati...

maybe sbb dia lelaki melayu yg dibesarkan dlm keadaan lelaki akan diserve sprti raja..
mgkn sbb dia dbesarkan dlm keadaan prempuan perlu layan lelaki...yg kedudukan prempuan cuma utk dduk di dapur!!

dulu aku pernah sakit ati giler dgn kata2 dia smpai aku boikot balik kg slama dkat stengah tahun...

kali ni
after years aku xjumpa dia (aku akan mengelak sedaya upaya utk jmpa dia) aku ingat dia dh berubah..
yela..
dh kawen..
anak nye dh besar2 kot..
yg sulung dh g.skolah dh pn..
tp.......
perangai dia tetap sama!!

kisah nye..
aku tgh basuh pinggan kat dapur makcik aku..
dia yg mula2 aku perasan..tgh dduk kat meja makan..tunggu adik aku prepare nk hidangkan sup gear box daging qorban...
so..
aku wat je kerja aku kat dapur..
then dia masuk dapur...
menghala ke sinki..
aku pun tanya dgn baik..
"nak basuh tgn eh..?"
tau x apa dia jawab..??

dgn nada sinis nye..
"takla..nak amik sudu..takkan la nak mkn sup guna tangan"

and dia ulang 2-3kali "huh..xkan la makan sup guna tangan.."

aku mcm....what??
bole je kan ko jawab elok2...nak amik sudu..fullstop..
knapa nk sinis2 bagai..?
xkan la aku nk serve ko bagai raja kot..
xkan la sudu pn xreti nk amik..
knapa..?
ko ckp cmtu sbb aku xletak sudu kat tmpat mkn ko la kan..
so what..?
at least aku dh hidangkan mknn dpn mata ko..
sudu tertinggal nk letak..apa salah nye ko amik..
kalau pn xmau amik,bole kan ckp elok2...
"ayu...ni xde sudu..TOLONG amikkn boleh.."
kan elok ckp cmtu..
ni tak..
nada mst mau sinis..
senyum pn nmpak sgt xikhlas...

tp..
do i care..?

p/s: tolong bgtau cmne la aku nk trust lelaki kalau most lelaki yg aku kenal mmg perangai cmni..?smua nk dilayan cm raja..and aku kena jd hamba dia ke..?

Published with Blogger-droid v2.0.10

0 comments:

Post a Comment