CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, October 5, 2013

saya bersalah..

saya keluar kerja arini lewat..
malas nak bangun pagi..lewat 5minit je sbnrnye..tp it makes a big difference..
masuk dlm kreta..tgk mnyak tinggal 2calit..haisyh..
kena la isi mnyak lagi...

mnyak dh mcm air je kalau kerja kat kl ni..
2ari rm 50...siapa bole tahan..? :(

so..saya pn memecut..gi isi mnyk kat petronas yg ada masa kat highway..

then suddenly dtg sorg pakcik..
around 60+ years old..
dtg nak jual airfreshner pd aku..
huu.
dgn baiknya aku menolak..
"xpe pakcik..saya xnak..trima kasih.."
dia pandang aku..
sambil keluarkan airfreshner lain dpd beg kertas nye..
aku pandang..sambil ulang ayat yg sama..

pakcik tu beredar..pergi ke kereta yg lain..
aku pn isi la mnyak..
huuu.
then..
seseorg tegur aku dpd blakang..
rupa2nye pakcik tu..
aku xpaham apa yg dia ckp but he is saying sumting to me..in a very low tone..sambil menunjuk2 sepeket airfreshner pd aku..
aku geleng2 pd nya..sambil ulang, "xpe pakcik..trima kasih.."
dan dia merenung aku..
aku hanya mampu senyum.hambar...

dia beredar..
aku naik kreta lalu pergi meninggalkan petronas tu..

spjg perjalanan..
aku terkenang2 kan pakcik tu..
wajah sedihnya..
aku tertanya2..di kala usia nya yg dh tua..knapa dia perlu bkerja seperti tu..?
menjual di kala pagi masih gelap..
jam di kereta menunjukkan 650am..

di mana anak2nya..?
knapa dibiarkan ayahnya idup susah sprti itu..?
oh..atau kah pakcik tu sebatang kara..?
tiada istri,anak mahupun sedara mara..
dia menjual utk mencari duit utk.sesuap nasi...

sedih sgt..
aku terasa sgt xberdaya sbb aku menidakkan permintaan pakcik tu..maafkan saya pakcik..
duit saya cuma rm50 di.kala itu..
utk isi mhyk dan duit tol..
maafkan saya pakcik..
saya cuma mampu doakan kesihatan pakcik..smoga pakcik sihatselalu..smoga pakcik dmurahkan rezeki...
dan..
smoga pakcik maafkan saya sbb saya dgn bodohnya tidak membantu pakcik..
maafkan saya pakcik :(

p/s: saya tulis benda ni smlm..tp ntah kenapa dpd smlm xdpt upload..haisyh

Published with Blogger-droid v2.0.10

0 comments:

Post a Comment