CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 1, 2013

kisah di ward onco HKL - 1

lama dah xmenulis pasal patient..
ntah knapa arini terasa terpanggil nak tulis pasal sorg pt kat ward RT4a..ward yg aku jaga stakat ni kat HKL..

22y/o.malay guy..
diagnosis: right tibia osteosarcoma..

dia masuk ward for 4th cycle of neoadjuvant chemo,while waiting for his op date...
dia senyum aje stiap masa..
bila ditanya,lgsg xada apa2 masalah..
xde sakit mana2.makan minum smua pun berselera..
membuat kan ati aku terasa sayu..
ya Allah..betapa aku slama ni sgt mensia2kan nikmatMu padaku..
aku sihat..lgsg xde pape penyakit.bole bekerja dgn elok..tp aku yg slalu mengeluh..
sedangkan budak ni..umur baru 22thn..
dah diuji dgn kanser tulang yg sebegitu..
ketumbuhan di bawah lutut kanan nye itu sgt besar.around 15x20cm..
but still, he doesnt complaint of anything..
his operation will not be an easy one i assume..as the tumour is big..and i am afraid that he might lose his right leg due to that..
but still,he smiles each time i come to review him..
mmg budak ni sgt redha dgn ketentuan Illahi..
tambah menyebabkan aku sayu..
dia anak sulung dpd 8adik beradik..
dan rumah nya di jerantut,pahang..
dia dtg ke HKL stiap kali hanya dgn menaiki bas..
and he walks by himself dpd pekeliling ke HKL...
betapa kagumnya aku dgn semangat juang budak ni..

seorg lelaki bernama mohamad syafiq
yg sgt tabah..dan membuat aku sgt tersentuh dgn ketabahan nya ;)

sesungguhnya, aku yg slalu alpa dgn nikmat2 dpd Illahi..

dan..doakan adik yg tabah ni selamat..
selamat dlm perjuangan menjalani kehidupan nya yg masih panjang..
insyaAllah :)

Published with Blogger-droid v2.0.10

0 comments:

Post a Comment