CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, April 18, 2010

Sob sob~

Terbaca kat status ezzu pg td, achik spin meninggal dunia..
Then ct nad tanya benda yg sama pd kita..
Ya Allah..terkejut dgr benda ni..walaupn kita bknla peminat dia, tp, still, sgt terperanjat..
Td tghari, time ckp dgn mama, mama pn crita benda yg sama..
So this evening, i google pasal that shocking news..
Betul.. huhu..maut adalah sesuatu yg pasti..yg bole tiba pd bila2 masa, di saat kita dipanggil utk bertemu dgn yg Maha Esa..
Berita ni sgt2 menginsafkan saya..
Huuuuuu..sedihnye..sedih sbb dia muda lg..sedih sbb istri dia pn muda lg, dh terpisah dh dgn dia..sedih sbb anaknya kecil lg..cmne la nak harungi hidup di masa dpn tanpa suami tercinta menemani...
  • walaupn kita still muda, tak de pape penyakit, sihat, tp tak tentu lagi kita akan melihat esok hari...maknanya, kena la sentiasa bersedia kerana maut itu janji yg pasti buat semua yg msih bernafas, bernyawa....
  • driving is very2 life-threatening coz accidents do happen and accidents kill!!!
  • Usia muda tak semestinya utk enjoy kehidupan saja..kena banyakkan lg saham akhirat.. (yg mana saya tau, saya sgt2 kurang..ntah2 semuanya adalah negative points~ uwaaaa)
  • Owh..saya tak dpt bayangkan mcm mana kehidupan jika tiada insan2 yg saya syg di sisi saya..
Ya Allah, Kau berikanlah aku kekuatan utk aku menjadi hamba Mu yg lebih baik..kuatkan iman ku..jauhkan diriku dpd semua perkara yg melalaikanku, yg membuatkan aku semakin jauh dpd Mu..jadikan aku insan yg bersyukur..insan yg tegak dan teguh iman nya..jadikan aku tergolong dlm golongan insan2 yg Kau rahmati dan berkati...

P/s: Al-Fatihah buat mereka yg telah pulang ke pangkuan Maha Pencipta~

0 comments:

Post a Comment