CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, August 31, 2013

aku harus bersyukur

slalu aku mengeluh di blog ini
yelah..
ni aje la tempat aku meluahkan smua perasaan aku..
tp..
sebenarnya..
banyak sungguh nkmat yg Allah bg pd aku..
cuma aku yg terlalu buta..
slalu sgt rasa xbest..
padahal terlalu banyak yg Allah beri pada aku..

yes.true..
aku solo..
tp..
walaupun aku single..
idup aku sgt berwarna warni..
with my frens around me..
slalu teman kan aku..stiap masa dan ketika..
siapa yg xkan tersenyum kan..

mmg aku slalu teringat pd dia yg kat utara yg xpernah kisah pn pada aku kt sini..
tp....
at the same time, aku kat sini ada aje org yg temankan..
tiap ari ada je bnda comel yg berlaku..
sampai aku kdg tersengih sorg2 sbb rasa mcm terlalu comel utk aku yg dh tua ni..
sungguh..
small little gestures that make my day, everyday..
at least aku bole tersenyum eventhough bila aku keseorgan, org di utara tu yg berlegar dlm kenangan sampai bergenang airmata..
tu sebabnya aku slalu xmau dduk sorg2..
sbb aku tau aku akan kalah pd perasaan aku sndiri......

tp..
pada masa yg sama..
dis one particular guy..
sgt slalu membuatkan.aku tersenyum..
sampai aku rasa mcm idup dlm dunia yg berbeza...

hmmm.
bayang kan la..
aku dh start my MO-ship sejak isnin lagi..
MO di ED hospital mlaka..
walaupn baru tagging..
aku start di green zone..
xpernah2 ada PPW yg dtg n dduk.kat green tu..
but he does that..
dia dtg..
tgk2 all my patients' clerking sheet..
dduk and gelak2 beside me..
even masa dia nk g makan pun, he comes to my room kat green zone tu, and wash his hands there!!
haha..
walaupn.stress kerja kat green sbb sgt ramai pt tp.aku sgt blur cmne nak manage patients tu semua, aku slalu je tersenyum.. sbb gelagat diavyg pelbagai..
haha.
ada ke yg berani mcm dia..?
haha..
yelah..
satu bilik MO akan dikongsi oleh 2MOs utk.tgk pt..
so..
he daringly comes to the room yg saya dduk and bertindak pelbagai perangai..
haha..

sampai idayu selalu pesan, "wada, ko jgn naughty.."
aku gelak2 je..
sbb bkn aku yg dtg n cari dia..
dia yg dtg berlegar2 dpn muka aku..
so sbg manusia yg menghargai keindahan hidup; aku pun menghayati la "keindahan" yg ada kat depan.mata...
haha..

aku tau betapa berdosa nya aku berperangai begitu..
tp..
he usually make me smile..
so..
patut kah aku stop all these and live my old, gloomy days...

or..

i just enjoy his presence...
sampai la aku dipindah kan semula ke putrajaya...

haha..

to d guy who always make me smile..
u know who u r kan..
thanks for always be there to make me smile..
we r from.worlds apart..
we wont b anything more than friends...
but..thanks a lot sbb slalu gmbirakan kta dgn kecomelan perangai n rupa anda..
hahaha..

tp..ur rambut buruk arini..too skema..spiky hair smula plzz :p

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 comments:

mokrocka

seronok baca entry awak . :)

Post a Comment