CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 13, 2011

PRN oh PRN~ :P

Ok, banyak sgt2 nak crite..
Haha, tp yg paling utama, about my PRN dosage la..hehe :P (PRN ni telah di-inspired-kan by cik jetul)

Skrg dlm posting OnGedek2..huu
ntah cmne la dulu in 3rd year saya bole menempuh OnG..cm sgt penat n mencabar je rasa nye..
lagi lak skrg ni..rasa cm sukar je..uhu..kena conduct lagi..saya tak suka tu semua..OH NO!!!!

Lagi lak dgn banyak benda yg bermain dlm kpala otak ni..
hmmm.kadang2 tu rasa cm nak lari je dpd kehidupan yg sungguh melelahkan jiwa ini..
tp, nak wat cmne, i am the one yg pilih this route, so kena la terima apa adanya..Haish~

Enough la dgn keluh kesah mak esah ni..
nak crita benda2 happy aje..
hehe..
arini, kuar dating ngan cik ct nad kat kenny rogers..ada promotion RED@kenny rogers...kena pakai pape je warna merah, so bila beli 1 quarter meal, dpt free another quarter meal...hehe.
thanks nad cyg sbb temankan kita.. *burp, alhamdulillah..kenyang perut i makan ngan nad..

td tghari, lpas dh seharian clerk sorg pt kat ward dgn cik ciki comel, lpas lunch ngan ciki, i went to KP alone (mucuk, saya pergi alone tau..)
seronok sgt2 sbb jalan2 sorg macam org separa giler haha :P
beli macam2 kat watsons..then beli barang2 kperluan kat the store..haha.saya mmg suka beli benda merepek2..bila dh balik bilik, tgk balik brg2 yg dibeli, kebanyakannye adalah things yg tak diperlukan pn..tp saya 'terbeli' sbb ada sale brgn tu..haha.. mmg saya suka membazir :P

Owh, apakah kaitan smua ni dgn PRN dose..?
hehe..

ni sbnrnye saya tujukan pd cik jetul..ni pengakuan kita..mmg smuanye betul tau :P

ye awak, seperti mana awak ada OD dose, saya punya dose cuma PRN je ye.. (eh, jap, jap, awak nye OD ke QID..?hehehe :P)
tak sekritikal awak la penyakit saya ni :P ngeh ngeh ngeh
PRN ni mmg saya perlukan, tambahan pula bila dh makin dekat nk meninggalkan zaman per-universiti-an ni..
huuu..sedih nye...

ye awak, saya slalu je nk amik dose ni bila2 masa.. PRN la katakan, so kena la amik bila perlu kan..? dah kalau bila perlu nye stiap masa dan ketika,oh, itu sudah lebih..saya takut side effects nye akan memakan diri saya kelak..jadi, tuk pengetahuan awak, saya cuma akan amik my dose when saya benar3 perlukan nye ie; bila keadaan saya jd sgt2 teruk smp dah tak tahan lg, bila dh tak mampu nk tanggung penyeksaan yg terasa terbeban....
haha..
P/s_ ni baru lpas mengambil one dose, so sori la ye, my mood is elated :P lalalala ~

oh kpd dik na, PRN ni adalah masa utk amik ubat, iaitu, utk diambil bila perlu..contoh nye, ubat tahan sakit, yg doktor suruh makan cuma bila rasa sakit je...OD ialah sehari sekali je mkn ubat..BD sehari 2kali makan ubat..TDS sehari 3kali n QID sehari 4 kali mkn ubat :P

2 comments:

Liyana Adam

hahaha..awak macam tau tau je kita nak tanya terma2 kedoktoran awak tu eh?..hahaha..tapi tapi kita nak tnya penyakit apakah yang memerlukan awk mengambil ubat secara PRN itu??jeng jeng jeng..hehehe~

Wada Adam

wah wah wah..penyakit jeng jeng jeng..haha..susah tau nak cari ubat nye dik..rasanye, kat melaka takde..kat kuantan adala kot..haha :P mama mst tau,dik ^^

Post a Comment