CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, June 10, 2010

Aku terlupa~



Aku merungut itu dan ini…

Betapa bodohnya aku…

Terasa pd benda yg tiada…

Berkecil hati pd gurauannya…


 

Sedangkan sebelum ini, pastinya telah terlalu byk aku mengguriskan hatinya..

Tapi hari ini, aku bersedih dgn gurauan nya...gurauan yg sepatutnya menceriakan ku..

Jika ianya benar, aku sepatutnya gembira krn dia telah ketemu cahaya hidupnya…


 

Aku tak sedar betapa tingginya nilai permata dlm genggamanku ini..

Hampir saja aku melemparnya sejauh yg termampu, dek kerana amukan rasa di dalam hati yg tak mampu menilai…

Betapa berharganya sinaran yg sedang aku genggam ini…


 

Betapa aku tidak bersyukur..

Kerana dikurnia satu persahabatan yg sgt tinggi harganya..

Tak terbeli dek emas permata…

Di mana lagi akan kutemui seorg sahabat seperti itu…

Yg sanggup lakukan segalanya yg aku pinta, biar sesukar mana permintaan itu…

Biar segila mana, dia akan cuba turuti…

Betapa aku tidak mensyukuri nilainya sebuah persahabatan itu…

Betapa aku terasa kerana pd benda kecil yg langsung tidak setara dgn permata yg kumiliki ini..


 

Di mana lg akan kutemui, seorg sahabat yg selalu melebihkan aku dlm smua hal…

Di mana lg akan kutemui, seorg sahabat yg mampu buatku tersenyum dan ketawa dl setiap tangisanku…

Di mana lg akan kutemui, seorg sahabat yg nasihatnya seringkali meneman ku, di kala aku buntu, di kala aku keliru…

Di mana lg akan kutemui, seorg sahabat yg hadirnya di situ, semata2 memenuhi permintaanku…

Di mana lg akan kutemui, seorg sahabat yg sepertinya…yg hadirnya dlm hidupku umpama sang mentari..

Dia sntiasa memberi ku cahaya agar dptku teruskan hidupku..teruskan perjuangan ku…

yg pasti, amat sukar dicari ganti…


2 comments:

aqilahshahat

wada, de somehting y jd ke?huhuhu..
"cahaya hidupnye"?
wada, take care k? jan sedih2 tau...
t balik kt date, cite panjang2 k?
mwwwwahh!!!!

Wada Adam

huhu..qila...xtau nk ckp cmne...
rasanye smua tu jokes tp if the jokes asyik diulang2 je stiap hari...mungkin dia nak bg some hint to me, kan...?
nnt i story to u ya dear..
muah..

Post a Comment