CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, July 5, 2013

HO PEREMPUAN- sedap ke kalau org panggil ko camtu..?

Semalam..
Aku serious jd sgt cranky..

I am generally an ok person..
I can do my work when i am supposed to..
But please, jangan la jadi boss dan arahkan aku wat itu ini sesuka ati kau..
I am a human and i need to be treated as one!!

Kisah nye..
Aku jaga yellow zone..
Ada 4HOs but 2 of them kena tolong abg pi'ee wat data dalam ofis..
So tinggal la 2 HOs in yellow..
Yesterday was a fine day..
Not as hectic as usual..
Patient pn masuk satu persatu..
Alhamdulillah..

So sekali tu, disebabkan keamanan di yellow, aku rasa mcm jittery sbb terlalu free hingga aku asyik berlegar2 je..
Suddenly..

A JM (jururawat masyarakat) comes and call for a HO perempuan...

"ada HO perempuan x..?"
So i look at her and my MO also pointed towards me..

And she said,
" ni hah, wat in-and-out kat patient ni.. Drpd tadi tunggu dia kencing, tapi xnak kencing..lama sangat dah tunggu..buat in and out ajelah.." and the tone was not of a nice one..tapi macam seorg pengarah yg suruh kuli dia wat kerja stat!!

And i was like..what????

Ko siapa sesuka ati ckp camtu..
Sesuka ati suruh aku wat kerja..
Sesuka ati nak in and out pd patient dan suruh aku yg dipanggil HO perempuan ni..?

I CAN do it..no problem..
But where is ur manners..?
Dtg2 carik HO PEREMPUAn..? And she did say that..
Cant u just say TOLONG???!!!!!

Mungkin anda rasa it is not a big deal..
But it is...
For me, manners come first..

If you want people to do something, u have to say please/ tolong..
And kindly say thank you afterwards..

Ko kenapa nak panggil aku HO PEREMPUAN..?
I have a name ok..
I dont mind if u dont want to call me doctor..
But at least call me by my name..

Seriously...
People are saying that youngsters today have no manners..
But..
Where do they learn all these..?

In my opinion, a simple please/thank you will make u sound more proper and it shows that u do have manners!!

Published with Blogger-droid v2.0.10

0 comments:

Post a Comment