CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, June 30, 2013

wada the explorer!!

Pernah tgk kartun dora the explorer..?
Saya xpernah..haha.
But i do know the cartoon sbb kdg2 ternampak iklan dia kat tv..
And kadang2 ternampak barang2 dora the explorer yg dijual di pasaran..sbb budak dora tu kelihatan comel berambut pendek memakai beg berjalan2 mengeksplorasi dunia penuh adventur..haha..
Bahasa melayu sgt!!
Haha.

Saya bukan nak promote crita dora tu..
Walaupun budak dora tu comel..
Tp nk crita pasal gelaran tu yg dipanggil oleh sorg PPW kat ED ni...
(saya xtau la PPW stands for apa..tapi, kalau doktor kan ada MO dan HO-nye..
MA-medical assistant pun begitu..PPP seperti MO, PPW seperti HO, still in training)

Ok..
Disebabkan nama saya yg one of a kind..
People usually get it wrongly..
So sekali tu kerja ptg dgn budak ppw ni kat yellow zone..
He started to call me "wanda".. I pun membebel2 ckp bukan wanda la, wada la..

So dia pn ckp "ooo.wada d explorer..."

I was like.? Xmarah pun tp rasa kelakar..

Do i look macam knak2 praskolah yg belari2 pakai beg pergi mengeksplorasi alam semulajadi..?
Hahaha..
But it was fun to have that nickname..
And skrg bila je kerja dgn this ppw, dia akan panggil saya "wada d explorer"
Comel kan..?

Haha..bole berangan saya muda lagi...
Ahaks :p

P/s: budak ni is too young for me..tahun 1989/90..baya2 adik kita, ija..so maybe sbb dia muda lg, so dia ingat saya pn muda lg kot tu yg dipanggil gelaran kartun kanak2 tu..
hahaha :p

Published with Blogger-droid v2.0.10

0 comments:

Post a Comment