CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, September 18, 2011

kelam

kehidupan..
hmm..
tak sangkala idup as HO begini..
haisyh..
penat..
tu je la perkataan yg mampu diungkapkan..

kalau dulu2, selalu je berazam, nak cuba jd doktor yg baik...
yg akan attend to pt secepat mungkin, try to help them as much as i could..
skrg..????
hmmmm..
ntahla..

saya dh ke tahap xkuasa nk pikir kan org lain..
kdg tu terasa, pt ni slalu je nk kita jg mereka..tp mereka..?

bukan la diharap saya ni dsukai..tak...
cuma harapkan yg saya dilihat seperti seorg manusia..
bukan la robot yg bekerja..
disuruh ini dan itu..

sakit sini, doktor..
sakit situ,doktor..
amik ni,doktor..
amik tu,doktor..
benda tu saya xkisah..
mereka kan org sakit..byk la kerenah..

tp...

kadang2 rasa diri ni mcm sampah aje..

ntah la..
xkuasa dh nk layan..

slalu je rasa mcm sntiasa berpura2..
and me,is not the same me lagi skrg ni..

mmg la saya suka merungut..
mmg la saya wat kerja lembap..
mmg la saya xpandai wat kerja..
tp, biarla saya wat kerja saya..
saya tahu kerja saya..

tahu tak, saban hari yg berlalu, perasaan hati ni makin tawar..
dah tak tau kenapa sebenarnye saya jd doktor...

kalau dulu, mmg la jawapan nye klise, nak tolong org..mmg sbnrnye itu yg saya nk wat..
tp skrg, bila saban hari hidup macam ni, rasa mcm nk lari je..
xpayah jd doktor..xpayah tolong org..

nk buat apa tlg org,kalau org tu smua, xpernah pn nk hargai...?
asyik2 kerja,kerja,kerja..smpai jd mcm zombi..
org lain xpaham, xnampak kesusahan kita sbb kita selalu je tersenyum.
tp dlm hati, remuk terus dh smua nye..

dh smpai ke tahap,kalau bole kulari ke planet neptune, sudah kuterbang ke sana..
xmau amik tau pasal org2 sakit ni smua...

dh smpai ke tahap bole jerit, "suka hati la nk jd apa pd anda smua..."
xkuasa..xkisah..lantak la apa nk jd.................................................

dan esok saya oncall..lagi.................

4 comments:

ad. Lucidus

Sabar eh dude. I totally understand - it's a terrible feeling.
Nowadays susah nk kekalkn niat nk buat baik kat org...and after a certain point mcm rasa nk give up je bila patient sendiri mcm xde initiative utk tolong diri sendiri...sigh.
Be strong, dude! I'm still ur friend...

Miss Azra

tau xpe wada..
kte pon rs x tahan..
penatnya nak melayan pelbagai kerenah..
huhu

lyana len

betul3..
mula2 mmg rasa nak tolong dan buat sebaik mungkin..
tp bila byk sgt kerenah, dlm hati ckp "lantak ko lah nak jadi ape"
sekarang ni dh start fikir nak jadi cikgu tadika je..kenapalah pilih nak jadi dcotor in the first place..huhu

Wada Adam

Jau, thanks a lot dude..we r still frens kan no matter what..?
Jtul, saya dh xlarat..huuu
Len, jom jd cikgu tadika jom..lg best,main ngan budak2..xpun, nk jd penjaga baby2 kat umah anak yatim..mana tau ada baby secomel Qaseh :)
p/s:baby len mst comel sgt2..xsabar nk jmpa baby len..

Post a Comment