CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, December 18, 2010

Dadali Band : Disaat Aku Mencintaimu- membebel2 pasal lagu ni :P

Reading adik's blog is like ubat pada kerinduan ni
huu..sbb adik baru je balik ke gombak minggu lpas, and she was at home for about a few weeks so, when i read about the things at home yg dia tulis (pasal wat umah baru kiki kiko..) it was such a penawar for me..
tp, at the same time, rasa rindu sgt nak balik umah..

but, benda yg saya nak tulis kat sini ialah ttg apa yg adik tulis kat sana..
ttg lagu favourite saya pd masa ni..Dadali, Di Saat Aku Mencintaimu...
huu...
Quoting from her blog,
"Kesimpulan yang saya boleh buat berdasarkan lagu ini ialah, hah lenkali jangan jual mahal, kalau suka cakap la suka, dah kena sambar dengan orang lain kan menyesal tak sudah.."

Oh, tetapi adikku sayang...
kita ada interpretasi yg berbeza di sini...
huu..
It is not that easy to get what u want..
kadang tu, semuanya nampak seperti sepatutnye..
semua nampak seperti semudah 1,2,3..
tapi hakikatnye, tak senang langsung...
apa yg kita inginkan mungkin bukan yg terbaik utk kita..
apa yg kita mahukan mungkin bukan milik kita..
bukan milik kita..
bukan utk kita..
takkan mungkin dimiliki..
takkan mampu memiliki..
owh, jgn dilupa, banyak kekangan di kiri kanan ye..
sehingga semua nya nampak gelap, suram, hitam kelam...
sampai semua harapan hilang dan berkecai..
bila semuanya sesenyap, sesunyi dunia tanpa penghuninya...

maka, wujud la lagu seperti ini..
yg mana saya sgt2 suka..
kerana ia benar jujur tulus menyatakan apa yg tak mampu dikatakan
Ahaks~
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu

1 comments:

Liyana Adam

Kakak ku, the comment of that song is based on dia punya videoclip..hehe..dan quote kata2 awk di atas..
It is not that easy to get what u want..
kadang tu, semuanya nampak seperti sepatutnye..
semua nampak seperti semudah 1,2,3..
tapi hakikatnye, tak senang langsung...
apa yg kita inginkan mungkin bukan yg terbaik utk kita..
apa yg kita mahukan mungkin bukan milik kita..

: yang ni kta setuju..tapi yang baris2 bawah tu sorry lah we are not in the same oppinion..
Pada kita lah, memang lah kita takkan mampu sebab we naver give it a chance, tak pernah cuba untuk mencapai, bila dah cuba tapi tetap tak boleh, tu bukan tak mampu, tu memang tak boleh..abis cerita and we move on..cuba capai benda lain pulak..so its a never ending trial..dan walaupun kita dah memiliki apa yang tak kita miliki dulu pun, to keep it, and make at last is another challange..so again its another trail..cuba mencapai ke tahap yang lain pula..hehe..
sorry terbebel panjg pulak, kita takde kerja kat bilik..hehe~

Post a Comment