CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, July 11, 2010

Diam yg diam~

Bila sepi menjadi jawapan pd setiap persoalan..
adakah diam itu satu jawapan..?

yg pasti, kalau diriku diam, ertinya, aku tak suka..
kalau aku diam, ertinya aku benci..
kalau aku diam ertinya aku menyampah..

jadi kenapalah terlalu sukar bagiku memahaminya..

kerana hati ini sukar memahami apa yg minda ini sudah sememangnya sebati..

kerana hati ini tak mampu memahami ertinya, di kala soalan dibalas sepi.

wahai hati,ketahuilah,semua jawapan ada di sini,di minda ini..
kenapa tak pernah mengerti,wahai hati, tiap yg tertulis dlm minda ini, itulah kenyataannya..
mungkin pahit utk ditelan,tp, wahai hati, kenyataan itu satu realiti..
semua yg kau impikan, wahai hati, cuma satu fantasi~


Jadi,
dpd melayan hati yg gila xmahu paham keadaan sebenar
dpd melayan hati yg xmau dgr ckp otak saya yg bijak ini..
dpd melayan hati yg xpernah berhenti berperasaan sebegini..

lebih baik kita berpatah arang sahajalah, wahai minda ku yg bijaksana,
mari kita lari dpd smua ini..
tinggalkan semua itu...
diam itu kan tandanya benci..
diam itu kan tandanya xsuka..
diam itu kan tandanya menyampah,meluat, dan segala angkatannya....

so, buat apa mengharap pd "yg diam"....

kerana yg diam akan kekal diam sampai entah bila..

krn kesudahannya tetap akan sama...

0 comments:

Post a Comment